Gyermek bőrbe bújt kis "felnőttek" :)

2015.11.04 12:04

Péntekenként közmunkát kell végeznie a családoknak. Nem kell rosszra gondolni, nem utat építünk a dévai önkormányzatnak. A kolostor környékét tesszük ilyenkor rendbe. Gyomlálunk, sepregetünk, szemetet szedünk, hogy a környezetünk is szebb legyen. Elcsodálkoztam amikor összevesztek a seprűn, ki sepregeti össze a rengeteg falevelet, más gyerek azon civakodik, hogy nem akar dolgozni, ők meg a munkán vesznek össze. Persze a friss levegő sem árt a gyermekeknek. A családomba érkezett Katika, egy igazi székely leányka. Felnőtteket megszégyenítve dolgozik. Ilyen gyorsan és alaposan még nem láttam gyomlálni senkit. Valamelyik pénteken olyan aranyosan megkérdezte, hogy az a fiú ott a seprűvel vajon mit csinál? Nevettem egyet és mondtam, hogy szerintem sepregetni próbál. Elmosolyodott és mondta, inkább oda sem nézek, annyira viccesen próbálkozik. Mesélte, hogy otthon sokat kellett dolgoznia a ház körül, a kertben. Időnként ő szól rám a lakásban, hogy nevelő néni azt a virágot nem úgy kell locsolni. Tizennégy éves lánykában ritkán láttam ennyi érettséget és talpraesettséget. Sokat segít nekem a házi munkában szó nélkül. Csendben mindig odaáll a konyhába és elmosogat, amikor látja, hogy kimosott a gép már fogja és viszi teregetni.

A két kis testvér reggel és este lelkesen porszívózik. Valamiért nagyon szeretik ezt a gépet, aminek én persze csak örülök. Sok családban, amikor csintalankodik egy gyermek, büntetésnek kiadják a takarítást, amikor meghallottam jót derültem, mondtam, hogy nálunk azzal lehetne jutalmazni őket.

Amikor kijöttem a lehető legrosszabbra fel voltam készülve, ennek köszönhetően folyamatosan csalódnom kell, de pozitívan.  Az első napokban leültem velük beszélgetni. Mondtam, hogy nem érdekel semmi pletyka, hogy ki mit csinált, hogy viselkedett eddig az alapítványnál. Tiszta lappal indul nálam mindenki, amire nagyon kell vigyázniuk, mert az embernek a becsületét csak egyszer lehet eljátszani. Tetszett nekik, hogy nem előítéletekkel kezdem a pályafutásomat.

Vigyáznak is rá nagyon!

Isten tartsa meg jó szokásukat…..:)

Szeretettel:

Anna nevelő néni